söndag 12 maj 2013

Andlighet


Mitt liv nu är natur, trädgård, akvarell, skapande, trädgårdsvisningar, utställningar, en bok som jag gjort och ANDLIGHET som genomsyrar allt. Våra vägar till vårt inre och dess förbindelse med helhet och ett gudomligt vara är olika. För mig har en del av detta blivit till genom att jag varit i Indien två gånger och där besökt en retreatplats: Oneness University och fått med mig något som heter Diksha, välsignelse. Att ge till andra, att vara i, att få. En närvaro i mig som genomsyrar allt. Jag har nu varit på en stark Dikshasammankomst och ger några korta reflektioner om mina upplevelser i detta.

Som att öppna en dörr till en annan verklighet, långt borta från vår värld av tankar och materiella ting. En värld som inte går att greppa med intellektet, som är energi och känslor, och det är först när jag är där som jag förstår vad det är.

Vad är heligt för dig? Vi gjorde en meditation där vi upprepade ”allt är heligt” som ett mantra och lät det beröra vår inre värld. Om allt är heligt lever vi i ett flöde och behöver inte fastna i våra negativa tankemönster. Allt löses upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar