onsdag 9 mars 2016

En process av seende


Bilderna sjunker in i mig o skapar mer ord på vad jag gjort
Nu har så mycket kommit in att du får gå till äldre inlägg i slutet här för att se alla bilder o texter
Nytt nu
Jag reser från Halmstads strand
Min barndoms stad med dagliga promenader längs havet
I bilden  Du kvinna på väg
Genom Indiens gyllene ljus
o återvänder till det gyllene ljuset
i min barndoms strand
Jag reser vidare i mitt liv o mina bilder
till Vänerns klippstrand där ljuset finns i kvällens vatten o himmel
Det jag har nu o njuter av i stilla sommarkvällar
Renad o lite mer seende
ser jag det jag har här
det ljus jag söker i mig utanför mig , i mitt liv


Vad som också kommer till mig är mer om bilderna o hur den ena bilden ledde vidare till nästa
De är inte i den ordningen här på bloggen. Du får titta på namnet på bilden

Först bilden av blomman Det Gyllene ljuset
som en fortsättning på alla blommor jag målat i temat
Min inre o yttre trädgård
Nu är den i det gyllene ljuset som kommit till den

Som går vidare i att jag bär ljuset i Ljusbärare
O dansar med ljuset i Dansa med ljuset
låter det komma till mig

I bilden Surrender blir jag ljuset

Duvan, Helighet, ljuset landar i mig
materialiseras

o i Fredsblomma är duvan centrum med ljuset

Målar sedan Nätverk av ljus
där ljuset binder mig till andra
vandrar ut i världen

Änglarna, i större format, är de som leder mig i detta
Skickat från min iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar